And suddenly I don't feel fat anymore

Varning för fåfängt inlägg:

En gång berättade jag om att jag köpte en klänning i storlek 34 innan jag visste att jag var gravid. Det var sensationellt då, för storlek 34 hade jag inte kunnat ha på flera år. Och den var så fin. Men underbart är kort. Jag hann använda den en gång innan kroppen svällde upp och helt ärligt trodde jag nog att jag skulle få slänga den. Om det fanns något jag var inställd på så var det att kroppen förändras permanent efter en graviditet. Och det gjorde mig egentligen ingenting. Förutom det faktum att jag verkligen älskade den där klänningen.

Men såhär 4 månader efter förlossningen kan jag ju faktiskt säga att gravidkilona är borta och jag kan ha klänningen igen. Detta trots att dagarna mest har bestått av soffhäng med enorma mängder onyttigheter varje dag. (Amningscravings är ungefär lika vanskligt som gravidcravings, men det talas det visst aldrig om.)

Hursom. Jag är så glad.
För den där klänningen är förbaskat fin.

Postat av: fifi

Return of the body liksom! Jag går och tittar på mina stuprörsjeans ibland och undrar om jag någonsin ska kunna komma i dem igen…



Nä, amningscravings har jag inte hört talas om! Det enda jag hör är ju att man knappt har tid att ens tänka på mat när man har en liten pluttis och att kilona bara rinner av en när man ammar!

2011-02-14 @ 09:11:49
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anja

Vad kul med klänningen! Vissa plagg är bara så där helt rätt. Heja heja!

2011-02-14 @ 12:41:59
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Lissie

Nu tycker jag att du borde lägga upp en bild på klänningen!



Okej, vi kanske har samma smak när det gäller böcker. Just nu läser jag "Jag ska bara fixa en grej i köket". Jag tycker att den är bra men jag stör mig lite på huvudpersonen, vilket troligtvis är meningen, men ändå. En viktig bok om hur det är att hantera sitt liv med alkohol.



Hoppas att du har en fin dag idag! Kram

2011-02-14 @ 17:43:54
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0