Euphoria, take my hand

och egentligen är det ju faktiskt så att ordet "vän" är ett relativt begrepp som inte sällan står i relation till yttre omständigheter. som lycka, olycka, svartsjuka, whatever. när det passar helt enkelt. men jag är trött på att vara relativ. jag vill vara antingen eller. svart eller vit. konstant eller ickeexisterande. kanske har jag för höga krav, men det är så det är.

/dagboksanteckning, 2010.

-

Somliga människor borde lära sig hyfs, kan man tycka. Lite slit är jag värd, några fraser är jag värd. Winnerbäck lyckas alltid säga det så mycket bättre än jag själv. Jag är inte bitter, men ibland undrar jag bara lite stilla varför jag aldrig lär mig av mina misstag.

Men sen gör jag en pepplista (under konstruktion dock) och pratar med fina människor och äter världens godaste fisksoppa och får fina mms-bilder på världens finaste tvillingflickor (hej jag är världens stoltaste moster) och busar med min son och smälter när han skrattar. Och så blir jag glad igen. Euforisk. Det finns ingen som gör mig så lycklig som han. Och egentligen räcker det ju alldeles utmärkt.


Postat av: Fifi

Euforisk, jag älskar det ordet!



Vad kul det måste vara att du och din syster har fått barn så tätt, min unge lär inte få kusiner än på länge, tyvärr.



Osvald är helt klart bättre än Glenn och det låter coolt, men jag vet inte, har fortfarande svårt att ta det helt på allvar!

2011-02-17 @ 10:11:21
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Susann

kikar förbi och önskar en fin kväll,

hoppas det var ok att jag kikade förbi :)

2011-02-17 @ 19:42:18
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/
Postat av: Lissie

Är du säker på att du vill vara svart eller vit? Ibland är det ju gråzonen som är det intressanta..

2011-02-17 @ 20:45:50
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Fifi

Det är allt speciellt att gå omkring med en stor mage och ännu större förväntan!

2011-02-18 @ 14:14:13
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0