I thought you said summer's going to take the pain away

Lyssnar på Hello Saferides första album och blir nostalgisk.

Have you ever had the feeling that
no one really knows what you're all about
And when you try to show them,
they all have things to do tonight

-

Sträckläste The return of Hjärtans Fröjd och blev lite gråtig.

[...] Du är så trygg, tänkte jag. Vet ingenting om allt som finns därutanför fönstret, ute i natten. Allt det vackra och hemska och onda och goda och sorgliga. Din värld är liten och enkel och trygg. Hjärtans Fröjd. Du kom tillbaka i alla fall. Men nu är du en halv meter lång och väger ett par kilon bara. Lilla, lilla Hjärtans Fröjd. Hjärtans Fröjd 2.
- Nu ska jag berätta för dig, viskade jag. Alltså du kommer väl inte att fatta allt, du är ju så liten. Du vet så lite. Men jag vill berätta ändå.  [...]

-

Och det är egentligen inte så mycket orden i sig som får mig att fälla krokodiltårar, utan mer att läsa om insikten som drabbar en när man inser att det finns en liten människa som aldrig kommer att släppa taget om ditt hjärta, oavsett vad som händer. Ditt hjärta, ditt liv, ditt allt. Allt tillhör honom, han som ännu inte vet någonting om hur mycket han betyder. Antagligen kommer han aldrig fullt ut att förstå det heller. Åtminstone inte innan han blir förälder själv. Men då har han ju annat att tänka på.

-

Imorgon ska jag göra bort mig. Can't wait.

Postat av: Princess<3

fin blogg!

2011-02-28 @ 16:11:11
URL: http://bergbackaskaniner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0