So long, so long, somewhere in my heart the beat goes on

I'd throw it away just to prove that I can
I'm the last of a dying breed
And it's not the end of the world, oh no
It's not even the end of the day.

/Beady Eye.

Jag trodde inte att jag skulle gilla det så mycket som jag gör. Men tycker faktiskt att Beady Eye är flera resor bättre än Oasis. Jag är svag för den sortens melodier, som The Beat Goes On. Enkelt och antagligen lite klyschigt egentligen, men jag gillar det. Mycket.

-




Och när jag försökte mota bort nervositeten genom att tänka "Det värsta som kan hända är ju att jag inte får jobbet", så insåg jag med ett leende att det kanske snarare är tvärtom. Nej, jag tänker inte sticka under stolen med att det här knappast är ett drömjobb för min del. Som min klokare hälft uttryckte det: Det är snarare mitt anti-jobb. Men jag gick dit ändå. Visade upp mina strålande gymnasiebetyg och referenser, och svamlade något om människovärden. Gick sedan därifrån med känslan av att jag egentligen hoppas att de inte hör av sig igen.

-

Men mest av allt vill jag bara åka till Stockholm.

Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Vad skönt då att du gissade rätt så du slapp skämmas "offentligt" :P

Vad var det för jobb du sökte då (som du egentligen inte vill ha)?

kram kram

2011-02-28 @ 21:17:39
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: fifi

Vad var det för jobb?



Vi köpte lampan på Bolagret, kostade väl 300-400:-.

Jag vet hurdan jag är, jag fastnar ALLTID i det provisoriska, så jag tänker att det är bäst att fixa vissa saker från början, hihi.

2011-02-28 @ 21:33:49
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anja

Ja exakt, vad var det för anti-jobb? Usch, jag drömmer fortfarande om mitt välbetalda, roliga, utvecklande, fantastiska jobba...som jag inte har hittat än.

2011-02-28 @ 23:06:39
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Nea

Vad är det för jobb? =D Och varför vill du åka till Stockholm? Puss, längtar efter dig! <3

2011-03-01 @ 00:39:33
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Jag förstår hur du känner. Jag har också svårt för andra ungar än min egna vet ej varför hehe :)

2011-03-01 @ 09:42:30
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: fifi

Då ser jag verkligen fram emot amningen :)

Det här börjar nämligen bli lite väl plågsamt nu, det känns som om det bara är en tidsfråga innan jag kommer att kissa ner mig, Och inte några ynka droppar, utan ett splash lär det väl bli...

2011-03-01 @ 19:53:06
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0