Stjärnan på min himmel

När min bättre hälft jobbar delad tur (suck) finns det åtminstone gott om tid för mor&son-mys. Det är vad jag kallar kvalitetstid! Vi har skrattat och busat och dansat runt i vardagsrummet till Glasvegas och Eldkvarn och bytt X antal mindre glamourösa bajsblöjor. (Det är tydligen slut med engångiveckan-bajseriet nu. Och inte blev det någon mjuk övergång direkt). Även om jag oftast föredrar att vara en del i ett föräldrateam, så kan jag verkligen uppskatta att få vara bara mamma. Känslan när jag - ensam - får honom att skratta, må bra... Den är oslagbar. Helt jävla oslagbar.

En annan känsla som är oslagbar (åtminstone litegrann) : att bli utvald för en anställningsintervju. På måndag samlar jag ihop referenser och betygsdokument och hoppas på lyckosparkar och ordentlig tumhållning från er allihopa? Det kan nämligen behövas. Tre år har gått sedan min senaste anställningsintervju. Jag har nog glömt hur man gör.


På eftermiddagen tittade Emma & lille Harry förbi en sväng. Hjälp, vad stor lillskiten har blivit! (Detta är en gammal bild dock). Det var mysigt och som alltid flög tiden iväg alldeles för snabbt. (Och Emma, hoppas att det var okej att jag lade upp bilden, annars får du säga till så tar jag bort den direkt!)

(Herreminje, vilket svamligt inlägg. Jag skyller på att klockan är mycket helt enkelt.)


Postat av: Catharina

Klart man håller tummarna!:)

2011-02-23 @ 08:53:55
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul!!! Lycka till, håller också tummarna!

2011-02-23 @ 11:33:56
Postat av: Isabell

Jag ska hålla både tummar och tår! Hoppas det går jättebra, fast det tror jag nog :) Själv har jag bara svamlat bort mina anställningsintervjuer tycker jag, men fick båda jobben då iaf, haha. Så nog vet jag du klarar det där!

2011-02-23 @ 12:18:15
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Åh vad spännande! Hoppas det går bra!

2011-02-23 @ 15:33:09
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Killmamman

låter som en härlig dag tillsammans med sonen :) håller tummarna för intervjun!

2011-02-23 @ 16:27:16
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

ja det är lite sorgligt faktiskt. Minns när man var liten och fick ett brev och spänningen innan man rivit upp det och fick läsa :)

2011-02-23 @ 18:11:06
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0