Hund och hans vänner, illtjut och Melody Club

Idag fick vi äntligen tillfälle att promenera ner på stan och ta oss en titt på årets bokrea. Jag hittade faktiskt mycket som jag ville ha, men den ekonomiska situationen är ju inte direkt på topp nuförtiden (blir förhoppningsvis ändring på det redan nästa månad dock). Men jag gick ändå inte tomhänt därifrån. Förutom Pluras kokbok och 9 små böcker om Hund och hans vänner (hög litterär nivå här, känner jag) så införskaffades:

- Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón (har inte läst Vindens skugga än, men jag ska bestämt rota fram den i helgen)
- Oliver Twist av Charles Dickens (Jesper har fortfarande inte läst den. What the...?)
- England's dreaming av Jon Savage (om punk, rock och sex pistols)




Jag borde egentligen bannlysas från bokreor, för nu börjar min hylla för att-läsa-böcker bli överfull.


Såhär roligt och pedagogiskt ska vi ha det i det här huset.


Och om man vände upp&ner på böckerna blev det ett pussel! Fiffigt värre, eller hur?
Jag tänker inte gå in på hur lång tid det tog för mig att få ihop bitarna. Jag skyller på amningshormoner (vad hemskt när jag slutar amma, då har jag ingenting att skylla på längre...) Men seriöst, ska en hund se ut sådär?! Kan ni klandra mig?


Lyckat köp!

-

Ikväll äter vi Billy's (hejjagälskarmicromat) och tittar på melodifestivalen. Jag hejar för fullt på Melody Club. De har alltid varit lite av ett guilty pleasure för mig. Deras musik gör mig glad, men det skulle aldrig falla mig in att erkänna det offentligt. Eller visst tusan, det är väl precis det jag gör nu? Attans.

-

(Och tro inte att jag inte förstår varför du gör det.
Synd bara att du inte pratade med mig, var ärlig,
för då hade jag kanske kunnat respektera dig.)

-

Vide har för övrigt kommit på att han har en röst och hur man gör när man använder den. Han ger ifrån sig illtjut när han är arg eller när han är exalterad eller när han är sällskapssjuk. Han gör det jämt med andra ord. Hur får man honom att sluta? Någon som vet? Eller måste man bara härda ut tills även denna fas är över?

-

Hej uppsatsinlägg!


Postat av: Anja

Ååååh! Böcker! Hejja böcker! Jag har lyckats behärska mig i år...än så länge...även om det är svårt. Och nej, den här hunden har antingen 5 ben eller en konstig svans. Det är inte du som är konstig med andra ord!

2011-02-26 @ 21:59:17
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Hehe japp vi är rätt så lika faktiskt ;) Det krävs timmar av övning för att få in det rätta knycket när man kastar trasor, Jag har hållt på hela livet så jag är lite av ett proffs host harkel

Haha det där jävla pusslet hade jag aldrig klarat...så där ser väl inte hundar ut? Ser ut som en amöba med hundöron och puppyeyes... :P

2011-02-26 @ 22:34:26
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Håkan tackar och bockar ;)

2011-02-27 @ 11:28:48
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: fifi

Kul med lite ny litteratur för både stora och små!



Ja, jag går omkring här i lägenheten och tittar storögt på allt. Det är så fint och ännu finare ska det bli när det inte är kartonger överallt!

2011-02-27 @ 15:44:53
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Catharina

Jag har läst både Pluras kokbok och Ängelns lek. Good stuff!

2011-02-27 @ 17:02:16
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: sanna

böcker ska man ha :D det är vardagslyx att kunna fly in i bok!

2011-02-28 @ 20:29:29
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0