det kommer bli en lång kall vinter

jag är inte den som gräver ner mig i olycka längre, men de senaste dagarna har faktiskt varit ovanligt olyckliga. för att vara jag, åtminstone. jag längtar efter rutiner, inrutade dagar och produktivitet. men det finns ingen ork. ungefär däri ligger problemet. min kropp befinner sig i något slags vinterdvala och sängen blir så mycket mer lockande än omvärlden nuförtiden.

men efter ett litet psykbryt på förmiddagen bestämde jag mig för att "nej, nu får det baskemej vara nog!". så nu har jag styltat upp, organiserat och sparkat igång vårens plugg. en enorm stenbumling har lyfts från mina axlar. härnäst ska jag ta hand om disk, tvätt och kanske en liten kvällspromenad. should do the trick.

ur ett evolutionsinspirerat perspektiv: borde inte svenska psyket vid det här laget ha vant sig vid att det är mörkt och kallt i februari? borde inte vinterdepp ha sållats bort enligt darwinliknande principer? kan man ju tycka.


 


Postat av: Lissie

Jag gillar den där sista tanken, det borde ju faktiskt vara så, men det ÄR uppenbarligen inte så. Kanske dröjer några miljoner år till eller så ;)

2011-02-08 @ 22:37:23
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Fifi

Jag måste nog se till att styra upp lite rutiner när jag är föräldraledig, utan rutiner blir jag lätt så passiv och har svårt att få något gjort.



När vårsolen börjar komma fram tycker jag alltid att jag inser hur trött jag har varit pga vintermörkret, det är som om jag får värsta vitaminkicken. Hoppas du kommer ur vintersegheten snart!



2011-02-09 @ 10:02:09
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0