c'est la folie d'amour

februari 2009:

du var min emotionella spegelbild. våra liv rörde sig i samma banor, förenade kronisk smärta med kärlek och tillfälliga ögonblick av lycka. även med avstånd lika oändliga som vore de ljusår.
du var jupiter, jag var kanske pluto på sin höjd.

-

men det gjorde aldrig något, för även om våra vägar korsades en gång i evigheten, så lugnades mitt stormiga sinne av dina ord. porlande som små bäckar, glittrande som solstänk och färgsprakande som tusen regnbågar genom mitt ständiga regn. åh, dina ord.

-

nog är det intressant att leta sig bakåt i arkivet ibland.
inte överdrivet hög klass på skriverierna alla gånger.
men underhållningsvärdet är i alla fall högt.
ur ren nostalgisynpunkt.

Postat av: moa

jag tyckte det var fint. "du var jupiter, jag var kanske pluto på sin höjd." och sen "men det gjorde aldrig något, för även om våra vägar korsades en gång i evigheten"



fan sandra. du är fantastiskt duktig!

2011-01-19 @ 13:38:02
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0