from now on i'll write about flowers and butterflies, chickens and kittens and shit

snöhelvete. jag är så trött på att inte kunna ta en promenad utan att riskera att vrida höften ur led när jag ska försöka pulsa igenom snömodden. och när den här förbannade skitkommunen väl bestämmer sig för att ploga lite, ja då kommer det ny snö. som på beställning. och så är pulsandet igång igen.

ibland tänker jag att jag ska vara lite mer positiv. skriva om lyckorus och gulligull och byta bloggdesign till en massa sockersöta pastellfärger och lägga upp hundra bilder på blombuketter och fåglar. kanske lite dagens outfit till och med. 

men det där är ju inte jag.
ni får allt stå ut med mitt klagande ett tag till. det är trots allt det jag gör bäst.
och jag är faktiskt inte genompessimistisk. det mesta är skrivet med glimten i ögat.

(utom just detta med snöhelvetet. jag är förbannad på riktigt.)


Postat av: Elvira

Minns förra vintern, då jag precis hade flyttat till Norrköping, då jag gick ut genom porten och såg en stor hög med snö mitt framför mig. Det var ju en fin tanke av dem, att faktiskt ploga bort snön, men mindre fint att placera den just framför huvudingången.

2011-01-05 @ 15:08:20
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: moa

jag tycker om din blogg som den är. som du är helt enkelt!

2011-01-06 @ 02:23:15
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0