05 A song that reminds you of someone

Det här är svårt. Alla människor jag känner har minst en låt som påminner mig om dem. Jag fungerar så. Kopplar alltid ihop människor med musik. Så det är svårt att välja, både person och låt. Men det är också svårt på så vis att man alltid riskerar att lämna ut alldeles för mycket om sig själv och sina relationer när man ska offentliggöra vem man tänker på när man hör en viss låt och varför. Känsligt ämne, och ofta väldigt privat. Åtminstone för mig. Men okej.

Den här låten påminner om en vän som jag saknar varje dag. Eller två kanske, men särskilt en. En stormig relation som aldrig tycks lugna ner sig, men kanske är det meningen.

Lars Winnerbäck – Jag fattar alltihop

 



om du går ut i solen
och sätter dig en stund
för att natten blev så virrig
för att känslorna gick runt

för att jag aldrig nämnde
att det du gör är bra
att jag är lika vilsen
och för att jag aldrig sa

åh, jag fattar alltihop
åh, jag fattar alltihop

om du sitter och skriver nu
på långa kloka brev
om vad vi hann och inte hann
och allt som aldrig blev

om citronerna och träden
och långa vägar bort
om tid som går och inte går
om lust som kokar torrt

åh, jag fattar alltihop ...

om du repar upp historien
fast den är så dum
om att klia tills det blöder
på en och samma punkt

det där var nån annan
det där var inte jag
förlåt tusen felsteg
det enda som jag kunde vara

åh, jag fattar alltihop ...

Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Ja det gamla paret var ju underbara! Helafilmen var underbar :) Men tittar man på trailern så tror manjuatt det är värsta sliskiga romantiska trökfilmen ju. Skumt...

2011-03-24 @ 17:49:25
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0