ani difranco - parameters

jag hade siktat in mig på en dag med mycket packande, förberedelser och avsked, men också en liten sovmorgon för att jag skulle orka med allting.

döm då om min förvåning när dörrklockan ringde, mitt i en dröm om just dörrar och dörrklockor.. jag förstod ingenting, varför ringer jesper på dörren och varför är han redan hemma?
sedan vrids en nyckel om i låset och en främmande mansröst börjar deklarera att han är där. jag blir livrädd. jag ligger i sängen iförd endast ett linne och trosor, och funderar på vad jag ska ta mig till. inser dock ganska snabbt (ungefär samtidigt som mansrösten säger det själv) att det är kvartersvärden. det var ju idag de skulle komma och hämta radondosorna! jag ber honom vänta en sekund medan jag sliter på mig ett par byxor.
sen klampar han in och jag ursäktar mig och skäms över att jag låg och sov och sedan skäms jag över att lägenheten är stökig. fanfanfan, varför glömde jag att han skulle komma idag?

han är klar med det han ska göra på bara några sekunder, sedan går han igen. men aldrig i livet att jag kunde somna om efter det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0