2009

jag tycker egentligen att den här listan är förbaskat tråkig. alla gör ju samma lista!
jag som hade tänkt vara originell och knåpa ihop en helt egen.
men jag är trött, tråkig och stressad. så det får väl bli nästa år. 
here we go.

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
inget stort sådär. men okej, jag besökte cambridge (som för övrigt måste vara världens finaste stad) och stiftade för första gången bekantskap med fenomenet kattloppor. just den lilla incidenten var för övrigt ingenting jag vill prova på igen. ärren sitter fortfarande kvar!

2. höll du några av dina nyårslöften?
jag hade inte direkt några nyårslöften. jag sa dock åt mig själv att försöka gå ner några kilo i vikt, äta hälsosammare och ägna mer tid åt mitt och jespers förhållande. och det gick ju ganska bra. jag gick ner i vikt och mitt och jespers förhållande är bättre än någonsin. (men det slarvades väl en hel del med det där att äta hälsosamt. det är ju så gott med mat! menmen, det gick ju bra ändå.)

3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej.

4. dog någon som stod dig nära?
nej, tack och lov för det. däremot så bestämde sig en granne för att hoppa från 8e våningen. och missy (finaste katten i england) dog av cancer i ryggraden. det var sorgligt.

5. vilka länder besökte du?
england och turkiet.

6. är det något du saknar 2009 som du vill ha 2010?
lite mer pengar kanske. annars är jag ovanligt nöjd med tillvaron.

7. vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
den 26 april, då jag åkte till england för att leka au pair för andra gången i mitt liv.

8. vad var din största framgång 2009?
att jag äntligen har lärt känna mig själv. det här året har jag jobbat otroligt mycket med mig själv, mitt inre, min självkänsla. jag är långtifrån där jag vill vara, men jag har definitivt kommit en bra bit på vägen. och jag har verkligen blivit en gladare och (förhoppningsvis) bättre människa.

9. största misstaget?
jag ångrar ingenting.

10. har du varit sjuk eller skadat dig?
inget allvarligt. jag åkte på ett ryggskott i början av året, men annars har jag varit ovanligt frisk.

11. bästa köpet?
mina sköna gröna adidasbyxor kanske? eller nintendo wii:et som vi köpte häromdagen. eller ibanezen... äsch, jag har gjort många fina köp i år, trots brist på god ekonomi, så jag kan faktiskt inte välja.

12. vad spenderade du mest pengar på?
mat och hyra och sånt tråkigt.

13. gjorde någonting dig riktigt glad?
många saker. englandsresan. skolan (jo, faktiskt.) jesper. att min syster äntligen fick må bra.

14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
hela pulps skiva different class. särskilt common people och disco 2000.

15. var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
gladare. mycket gladare.

16. vad önskar du att du gjort mer?
sparat pengar. visat människor som betyder något hur mycket de betyder.

17. vad önskar du att du gjort mindre?
stressat. tänkt negativa tankar.

18. hur tillbringade du julen?
tillsammans med familjen och jesper, hemma i norrköping. det var mysigt.

19. blev du kär i år?
nej. det var jag ju redan innan.

20. hur många one night stands?
inte ett enda.

21. favoritprogram på tv?
jag tittar ju inte på tv. eller jo, de halvt dolda var ju fantastiskt.

22. hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2009?
nej jag hatar ingen.

23. bästa boken du läste 2009?
åh, knepigt. mångamånga. men marisha pessls fördjupade studier i katastroffysik var riktigt riktigt bra.

24. största musikaliska upptäckten?
hm, svårt. cats on fire kanske? eller m. ward. eller... nej jag vet inte.

25. något du önskade dig och fick?
en spikmatta.

26. något du önskade dig och inte fick?
mja.

27. årets bästa film?
åh jag vet inte. the reader kanske? kom den i år? jag såg den i år i alla fall.

28. vad gjorde du på din födelsedag 2009?
jag hade ryggskott och åldersnoja och en retorikredovisning. senare på kvällen blev det födelsedagsfika här i lilla lägenheten.

29. finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
jag tror faktiskt inte det. 2009 var ett riktigt bra år.

30. hur skulle du beskriva din stil år 2009?
ungefär som att jag hittade tillbaka till den jag var tidigare. 2008 var ganska mycket mjukisbyxor och allmänt slappt, men 2009 började jag klä upp mig lite igen. kanske speglar kläderna mitt humör mer än jag trott? det blev i alla fall mycket stuprörsjeans och randiga tröjor, men också en hel del kjolar och klänningar och koftor. roligare helt enkelt.

31. vad fick dig att må bra?
allt. att det blev så mycket bättre mellan mig och jesper. viktnedgången. englandsresan gav mig lite perspektiv på saker och ting också.

32. vilken kändis var du mest sugen på?
viggo mortensen, såklart!

33. vilken politisk debatt engagerade dig mest?
mycketmycket. varje dag är en politisk debatt. heja vänstern! nejmen annars var väl 2009 året då sverigedemokraterna började göra sig riktigt stora, och det gjorde mig såklart förbannad och stridslysten.

34. vem saknade du?
jesper saknade jag löjligt mycket när jag var i england. annars har jag saknat min familj väldigt mycket.

35. de bästa nya människorna du träffade?
min familj i england såklart. särskilt owen och sara. de var underbara. jag är också glad över att ha stiftat bekantskap med lite bloggmänniskor, även om jag ännu inte hunnit träffa dem i verkligheten. marina till exempel. fina människan!

36. en värdefull läxa du lärt dig i år?
allting blir alltid lite lättare om man ler.

37. citera en sångtext som summerar ditt år?
sitting in an english garden waiting for the sun
if the sun don't come, you'll get a tan
from standing in the english rain


Postat av: Elvira

Din lista skiljer sig i alla fall från min med ett par frågor, så lite originell är du i alla fall. ^^,

2009-12-31 @ 02:57:33
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Marina

alltså, mamma fick en spikmatta i julklapp ifrån jobbet men jag känner knappt något när jag ligger på den, är det rubbat? Oo



& du är finast. punkt.

2010-01-03 @ 22:58:00
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0