a working class hero is something to be

det är lätt att förstå att jag älskar the beatles. bloggdesignen är väldigt inspirerad av albumet a hard day's night till exempel. ni kommer att få höra mycket om 60-talsgenierna i den här bloggen, det kan jag garantera.


min favoritbeatle är utan tvekan john lennon. egentligen är han väl den enda av dem som jag lyssnat på efter att de gick skilda vägar. kanske just för att han var hjärnan i bandet. (även om jag väl måste erkänna att magin som de uppnådde som grupp inte riktigt infinner sig i johns solokarriär. tyvärr. men inte långt ifrån!)

den här låten har en fantastisk text. jag skulle vilja citera hela alltihop, men jag nöjer mig med de första tre raderna. ni får lyssna själva!

as soon as you're born, they make you feel small
by giving you no time instead of it all
til the pain is so big you feel nothing at all




Postat av: Ida

första kommentaren på din nya blogg!



rosa tulpaner gillar jag, de är vackrast :) jo vi skyller på kvinnan i sig... nej, nu ska jag försöka vara lite mer positiv.

2009-02-18 @ 23:01:24
URL: http://hittaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0