In search of Peter Pan



Barnet sover, vi sitter i vardagsrummet, lyssnar på Kate Bush på låg volym. I övrigt är det tyst och jag kan inte riktigt låta bli att tycka att det känns fint att vara vid liv en dag till. Sedan läser jag en av mina många favoritbloggar och klumpen i magen kommer tillbaka. Jag tål inte ovissheten, inte ens som utomstående. Jag skulle vilja veta att allting ordnar sig, att världen inte kan vara så grym. Hur värdena ändras när sjukdomar kommer och hur jag plötsligt märker att jag bryr mig alldeles för mycket om människor jag egentligen inte ens känner.

Men inte bara det. Det kommer också påminnelser om att sluta ta för givet. Fanimej, jag ska aldrig mer ta för givet. Jag brukar förbanna mig själv för att mina känslor bubblar ut lite för lätt ibland, men det är slut med sådant. Jag ska inte skämmas över mina känslor, jag ska inte skämmas över att de bubblar över. Och det borde inte ni heller göra. Bubbla mer! Ni kan aldrig veta innan när det kommer att vara försent.

Postat av: Anja

Kan inte annat än hålla med. Senast igår tänkte jag faktiskt precis på det du skriver om. En väns vän (som jag inte ens har träffat) gick bort igår och man blir förbannat ledsen även om man inte kände personen i fråga. Men sen så tycker jag också synd om min vän, hon mår inte så bra nu...Nä, du har helt rätt, man vet aldrig när det tar slut så bubbla på!

2011-04-27 @ 10:19:15
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: sanna

Jag tänkte också vänta med sittdelen ett tag, men sen puff började malcom att vilja sitta i liggvagnen och då var det lika bra att byta och han verkar helnöjd, haha. Eller hur?! Bebistiden skulle ju hålla sig i ett tag till eller? haha men dem är underbara och det är så härligt att se dem växa och bli sig själva :D

2011-04-27 @ 10:56:42
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0