jag går och säger till mig själv 'snart är det vår, då faller regnet, inte jag'

det slog mig att januari måste vara den längsta månaden på hela året. man har längtat efter våren sen oktober/november och ändå är man bara halvvägs dit. minst 2 månader kvar, kanske mer. och snö, all denna jävla snö som aldrig försvinner. nej, januari är pest och pina. oooh get me away from here i'm dying...

fast en bra sak: dagar som denna - när snön yr och det aldrig blir riktigt ljust - då är det faktiskt fullt legitimt att stanna inne, krypa ner under täcket och läsa en hel dag. just nu läser jag miss mary bennets självständighet av colleen mccollough, en riktig pärla för en pride&prejudice-nörd som jag. den kanske inte är särskilt briljant egentligen, men det är onekligen roligt och underhållande att läsa om de där karaktärerna man älskade - fast 20 år senare.

-

vi glömde björkarna och änglarna i snön
och vissa tror att du försvann


Postat av: fifi

ja, januari brukar alltid kännas som två månader, om inte som en hel vinter. Fast på något sätt gillar jag januari, det är alltid en hoppfull månad.

2011-01-06 @ 20:51:07
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0