vilken färg har själen, älskling?


(www.weheartit.com)

nick drake i cd-spelaren. en sovande liten videung. jag plockade fram mina gamla oljefärger, penslar, en palett och målarduk för första gången på flera år. och med penseln i handen och fingrarna fullkomligt nedfläckade med färg, kände jag mig mitt i skaparglädjen lite sorgsen. varför målar jag inte längre? förr gjorde jag det ofta. det är rogivande och jag får enorma lyckokänslor av alla fina färger. jag tror minsann att det är dags att återuppta ett gammalt intresse.

- so what's up?
- i don't paint anymore. i used to paint all the time. i really loved it.
- i didn't know that.
- yeah.
- so paint?
- i will.


Postat av: Ida

I diden't know that. you are realy good at that, so keep doing it :)

2011-01-04 @ 00:52:54
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Fifi

Ibland önskar jag att jag kunde, eller åtminstone tyckte om att måla.



Ja, det är lite roligt att det är så mycket jag upplever nu som du upplevde under din graviditet!

Gud, vad gott det var med fiskgratäng, det får bli en idag med.

2011-01-04 @ 10:50:37
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anja

Vad härligt att komma igång igen! Jag målade också mycket förr i tiden men av någon konstig anledning har jag också bara slutat med det. Det största problemet för mig är nog fantasin, jag har ingen inspiration öht. Hur hittar man dit igen? En del säger att man bara ska ta fram allt och börja rita/måla men det skapar bara mer frustration när inget kommer ut ur det. What to do lixom?

2011-01-04 @ 11:13:23
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0