here comes the sun and i say it's alright

tänk om folk kunde sluta klaga på värmen? så himla svenskt beteende att först klaga på den långa kalla mörka vintern, och sedan när det väl blir sommar så är det precis lika fel. herregud, njut för tusan! vi bor i sverige där fördelningen sommar-vinter är ungefär 2-10 på ett år. ni kommer få deppa ihop i höstregn och vintersnökaos tids nog, så ge er ut i solen och ät några jordgubbar och var glada nu istället?

ursäkta utbrottet, men om jag (som är höggravid och ganska värmekänslig och dessutom inte kan bada eftersom en jävla gravidbaddräkt ska behöva kosta över tusenlappen) kan tycka att 35-gradig värme är fantastiskt så förstår jag inte varför resten av svenska folket ska bittra ihop i desperata regndanser. åtminstone inte om man har för vana att klaga på kylan och mörkret under vinterhalvåret. larvpottor!

(jag ber om ursäkt om jag eventuellt trampar någon stackare på tårna nu.
jag vet att det finns fullt godtagbara skäl för att inte gilla värmen.
men svenskt missnöje är inte ett av dem.)


Postat av: Elvira

kan inget annat än instämma. när jag är inne på min facebook handlar varannan uppdatering om hur varmt det är. detta kommer oftast från dem som under vintern klagar på snökaos eller bristen på snö. själv brukar jag svara med att skriva hur underbart varmt jag tycker att det är (även om jag kanske svettas som en jag vet inte vad).

2010-07-13 @ 16:18:31
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller absoluuuuuut INTE med dig Sandra! Jag håller på att dö av att sitta i en uniform inne på Viking Line med över 27grader inne. Kan inte sova om nätterna även om ALLA fönster är öppna och min kropp verkligen kokar.

Jag som inte ens gillar sommaren så värst vanligtvis :P Jag är glad att jag inte klagade en enda dag på den underbara vintern vi hade i vintras! Tacka vet jag höst, vinter och vår! Sommaren räcker för min del nu, haha.

2010-07-13 @ 20:01:27
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Postat av: sandra

men emmasöt, jag surar mest över folk som absolut ska klaga oavsett vilket väder det är... du är ju inte en av dem. :)

2010-07-13 @ 20:43:11
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha nää. Men just nu vill min kropp och mina hormoner att jag ska klaga på allting :( Haha. Hoppas allt är bra med dig!

2010-07-14 @ 08:07:11
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Postat av: Anonym

som en nära vän till mig sa: "vill bara påpeka att det är samma sak när du klagar på folk som klagar" :P

2010-07-14 @ 15:44:07
Postat av: marina

Hur jävla varmt det än är på sommaren så längtar jag aldrig till vintern även fast jag ibland klagar på värmen (speciellt när jag är supersjuk) så tycker jag alltid att det är bättre att svettas som en gris än att frysa alla kroppsdelar av mig. Men jag är en fullblodig klagare som alltid hittar saker att klaga på, men jag gillart. Jag tycker om att klaga för då känns allt mycket bättre. ^^

2010-07-15 @ 11:15:41
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0